#școalatrececlasa este un exercițiu de imaginație. O să întreb pe unul și pe altul, mai ales prieteni, despre cum ar fi școala romănească mai bună. Nu ideală, doar eficientă și utilă.
1. Ce materie ai introduce tu în programa şcolară şi cum arată o zi ideală de şcoală pentru tine, Pavel Bartoș?
Aş introduce educaţia civică, iar prin această materie aş încerca să-i fac pe cei mici să conştientizeze mult mai bine problemele societăţii în care trăim şi cum ei pot deveni modele pentru cei din jurul lor. Deoarece, cred cu tărie în puterea exemplului. Când eram elev, îmi plăceau zilele care începeau cu educaţia fizică şi se terminau tot cu educaţia fizică, zilele în care nu aveam nicio oră de fizică. Acum, dacă ar fi să glumesc, ideal ar fi, când m-aş trezi dimineaţă, la ora 7, părinţii să-mi spună: Azi e sâmbătă, nu trebuie să mergi la şcoală! Lăsând însă un pic glumă la o parte , mie chiar mi-a plăcut să merg la şcoală şi asta se datorează în primul rând profesorilor pe care i-am avut şi cărora le mulţumesc pentru acest lucru!
2. Ce părere ai despre faptul că există o sapatama ŞCOALĂ ALTFEL, în care ar trebui să existe activităţi creative, care să provoace? Ce ai propune pentru o astfel de săptămâna, mă i ales din perspectiva de tată?
Mă bucur că există o astfel de săptămâna, pentru că provoacă elevii şi profesorii să iasă din rutină şcolară şi să încerce lucruri cu totul noi. Lucruri pe care altfel nu le-ar putea face. Eu, fiind destul de implicat în această săptămâna Şcoală altfel, văd cât de benefice şi importante sunt pentru elevi aceste provocări, întâlniri cu personalităţi, proiecte extraşcolare, etc.În primul rând, îmi doresc că ai mei copii, ghidaţi, bineînţeles, de profesori, să încerce lucruri cu totul noi, care să le stimuleze creativitatea, imaginaţia şi personalitatea.
3. Cum era elevul Pavel Bartoş? Când ai ştiut că vrei să fii actor?
Un elev care a avut norocul unor profesori extraordinari. Am fost un elev care nu a excelat în premii 1, 2 şi 3, dar care era abonat la menţiuni. Eram un elev care prindea foarte mult din clasa, dar asata se datorează, iarăşi, profesorilor.Pe la vreo 15-16 ani am conştientizat că actoria poate fi profesia pe care mi-o doresc şi mă bucur că timpul mi-a dat dreptate.
4. Cum ţi se pare şcoala acum, dacă o compari cu felul în care era când erai tu elev?
Şcoală în ziua de azi se dezvoltă cu o altă viteză. Cred că, internetul a schimbat total metodele de învăţământ. Când eram eu elev, singurele informaţii la care aveam acces erau cărţile şi profesorii. Acum, nu spun că e bine sau rău, cred că fiecare generaţie are metodă ei. Îmi doresc doar să fie cea bună. Singurul lucru pe care l-aş schimbă la şcoală din ziua de azi ar fi legat de teme. Mi-aş dori că elevii să nu mai aibă atât de multe teme pentru acasă. Atunci când copilul vine acasă de la şcoală, să se poată bucură de timpul lui liber.
În caz că nu-l cunoaște cineva, Pavel Bartos este născut pe 20 ianuarie 1975, la Miercurea Ciuc. A studiat la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj, Facultatea de Teatru. Este căsătorit cu Anca și au împreună trei copii, Eva, Rita și Sofia. Este coprezentator al emisiunilor Românii au talent și Vocea României și actor al Teatrului Odeon.
Irina Păcurariu